Alhamdulillah... Syukur sgt2... =)

Bermula detik 11 pagi tadi, aku rase seakan-akan hidup aku berubah. Berubah dalam sekelip mata.... Aku rase bersyukur sangat2... Sungguh... Alhamdulillah... Aku mengucap syukur di dalam hati...


"Mak, mak, tengok ape den dapat nih..." Aku menghulurkan sampul surat besar yang baru sebentar tadi aku tandatangan dari poslaju.

"Bahagian Penganjuran Pelajaran MARA" mak aku sebut nama pengirimnya...

Hati aku melonjak kegembiraan... Mak cepat2 mencapai sampul surat tersebut dan membukanya... Sekeping kertas yang menunjukkan aku ditawar masuk ke UNITEN utk melanjutkan pengajianku selama setahun utk membuat Foundation Engineering...

"Alhamdulillah..." Mak aku mengucap syukur...

Aku terus capai handphone and menekan nombor cekgu nasrun, cekgu kesayangan aku nk bgtau berita gembira nih... Die ucap tahniah. Aku tersenyum tanda gembira sangat2... Aku mmg daa malas nk pk daa sblum nih... Aku anggap aku xdpt je... Tp, daa rezeki... Aku dapat jugak akhirnya. Terima kasih cikgu.

Aku tengok jam, dah pukul 11.30 pagi, lagi setengah jam lagi, aku kene masuk keje kat pizza hut, untuk hari yang kedua. Aku cakap ngan mak aku nak pegi ke tak. Mak aku kate, xpayah pegi... Aku pun ape lagi, terus kabarkan berita aku nk berenti keje kat kawan sekerja aku. smbl tersengih2, aku tekan handset aku yang daa berape tahun lamenya... haha.. =)

Okies... Aku harap korunk doakan kejayaan aku kat sane nanti eh... Insya-Allah aku akan belajar betul2 untuk capai hasrat aku untuk bergelar engineer yang berjaya hendaknye... Amin.... Insya-Allah...
- Uniten, Putrajaya -


Program Khas MARA - UNITEN
- Information: 19 January 2009 [Hari Pendaftaran],
Uniten Putrajaya -

4 kumat-kamit mentera:

ariff sulaiman Friday, January 09, 2009  

wah..tahniah la ek!
smoge sentiase bersyukur dn rezeki yg dikurnia kan allah
anyway
blaja leklok tau
n truskn berblog
salam

nanie-koomson Friday, January 09, 2009  

wehh
congrats!
korg sgt bertuah
esk en daftar?
gudluck babe!
study elk2
make mrsm muar proud
=)

NurAreefah Saturday, January 10, 2009  

congrate! slamat maju jaya ye dear..

tinggal la aku keseorangan..

waiting for something yg tak pasti..

kalo ade rezeki, maybe can c u there..

i'll be ur junior rite?if not our fate to be together again, dun miss me a lot k!

congrate again~

farah wahidah Saturday, January 10, 2009  

owhh...
terharunye...
terima kasih tau sume...
aku akn doakan kejayaan korg sume..
insya-Allah...
just yakin dgn ALLah..
rezeki ade kat mne2 je..
jgn cpt putus ase kayh...


~~~fawa~~~