Aishah and Farah [FaSha]

Herrmmm... persahabatan merupakan memori yang manis untuk dikenang... Aishah Abu Samah.... sahabat baikku di MRSM Muar... Maybe, dlm persahabatan pasti ade pahitnye... Mase tuh, lg seminggu je lagi nak SPM... Aku ngan Aishah ade konflik psl meja... Hermm... Die nk susun meja mcm susunan yang aku kurang suke... aku agak terkilan and selalu merungut dr pagi die susun meja tuh, sampailah malamnye...

Die tiba-tiba meninggikan suara tanda marah kat aku mlm tuh dlm kelas.... Aku rase persahabatan yang kitorg bina selama nih, hancur berkecai macam tuh saje... Lepas kejadian tuh, die menjauhkan mejanye dari aku... Aku rase sedih sgt.. Wlupun pade mulanye... Agak membara dgn api kemarahan... Maklumlah, aku agark panas baran sebenarnye... Malam tu, aku lmbt tido... Fikirkan tentang persahabatan kitorg....
Aku syg sgt dgn Aishah sbgi sahabat...

Aku tekad dlm hati, esok pagi2, aku nk terus mintak maaf dgn die... Mmg daa prinsip hidup aku, kalau ade pape je yg tak kene aku yang akan mulakan dulu melafaz maaf.... Sebab aku tau, klau kite x mulakan dulu, smpi bile2 pun kite xtau orang yg ade konflik ngan kite tu, nk baik ke tak ngan kite...

Pagi esoknye, aku terus menghadap Aishah di hadapan mejanya... Aku hulurkan tangan... "Aishah, aku nak mintak maaf pasal semalam... Dahlah jgn fikir lagi... Jom duduk kat sebelah aku balik..." Aishah tersenyum... Saat tuh, hanye Allah je yang tahu betapa bersyukurnya aku dengan nikmat-Nya...
Alhamdulillah... Aishah sudi terima kemaafan aku...
=)

2 kumat-kamit mentera:

Jelly and Sev7 Sunday, November 30, 2008  

alahaii susun mejo pun nak gaduh..hahaha kelaka boto laa ekau ni...

aishah Tuesday, October 18, 2011  

fawa!!! sumpah bru bce bnda ni.. klaka la... hahhaa.. miss u sgt2....