farah wahidah razali, kuatkan imanmu selalu...

pagi tadi...

dapat surat MARA. cek claim duit laptop dah dapat. alhamdulillah... boleh lah bagi mak duit tu buat belanja gi haji if ade rezeki nanti...

syukur sgt3... smpi xdpt digmbarkan melalui kata2.

farah, kuatkan imanmu selalu... bentak hatiku saban hari... aku mahu berhijrah menjadi insan yang lebih baik... insya-ALLAH. xmahu lagi menjadi insan-Nya yang hilang arah dan pedoman hidup. aku mahu mencari nur kasih-NYA sebagai bekalanku di akhirat kelak.

aku cukup terharu.

aku cukup gembira.

kegembiraan mak tadi jelas tenpancar di wajahnya. kegembiraan mak itulah kegembiraan ku jua. walaupun kini aku sedang pahit menerima suatu keadaan yang tidak pernah daku alami, namun sedkit sebanyak kepahitan itu terlerai jua akhirnya. aku gembira dibesarkan dlm keluargaku... aku gembira dikurniakan seorang ibu yang tidak putus2 sentiasa memberikan nasihat yang berharga buat anak2 nya...


"mak, farah akan hadiahkan segunung kejayaan farah nanti buat mak..." insya-ALLAH...

hanya satu impianku... buat mak gembira kelak selepas aku berjaya mencapai impianku... menjadi jurutera yang terbaik. insya-ALLAH... aku nk senangkan hidup mak yang sudah puas bersusah payah dan berjerih perih membesarkan kami 7 org adik-beradik.

"ya allah, kuatkan hatiku ya allah.. kuatkan hati insan bernama farah wahidah razali ini ya allah, supaya tidak lagi gentar dan mengharap org lain selain drpd-Mu Ya ALLAH, ya tuhanku... dugaan sebegini kau timpakan untuk aku sebenarnya terlalu kecil nk dibandingkan dengan dugaan yang dilalui umat ISLAM saudara2 kita di Palestine sana... kuatkan hatiku seperti rasulMu, Ya ALLAH.kuatkan hatiku seperti pemimpin terbaik, ALFATEH dan pemimpin2 yang seangkatan dengannya.....pimpin lah hati ini selalu ya allah..."

p/s: we just have to open our eyes our heart and mind...

0 kumat-kamit mentera: