bisikan hati

“La yukal lifullahu nafsan illa wus’aha”

-Allah tak akan membebankan hambaNya selain dari kemampuan hambaNya sendiri-

Tatkala aku hilang arah… aku rasa aku terlalu jauh dgn allah. Aku fikirkan segala ketelanjuran ku di dalam hidup nih selama 18 tahun aku hidup. Aku terlalu lemah dan tak berdaya tuk menempuhnya. Aku yakin… pasti ada jalan keluar di sebalik kegelisahan hati ini. Aku xmungkin hilang arah dgn adanya ketakwaan dan keimanan dalam diri wlupun sgt tipis yg aku rasakan saat ini. Aku yakin pada ALLAH. Hanya DIA yg dapat membantu aku. Keluar dari kegelapan hidup ini yg selalu sahaja membelenggu diri ku ini.

Sebenarnya… aku boleh tempuh semua ni. Tapi aku tlalu lemah dan tlalu memikirkan dari sudut yg tidak baik. Bukan salah siapa2 aku jadi begini. Sume bmula dari kehendak hatiku sendiri. You did it, so you deserved it. That’s all. Jgn pikir balik sume yg da terjadi. Bknnya xada ruang utk aku perbaiki sume ni balik menjadi yg lebih baik. Aku boleh! Aku yakin aku boleh!

“Success on your side, when you really decide.”

Kadang hatiku goyah. Rasa nk memberontak. Tapi kenapa? Sume yang aku nk dalam hidup nih aku da dapat. Cume aku je tak penah bersyukur dgn segala nikmat yg ada. Mungkin ada hikmah di sebalik segala yang blaku nih. Yg penting aku redha. Dan tawakal. Cube yg tbaik dan yang paling tbaik tuk secebis peluang yg ada ni. Aku perlu tanamkn dalam diri…. Tu je.

Kepada sahabat sume… aku minta maaf. aku tahu aku byk buat salah ngn korg sume.

Kepada kekasih ku… aku pinta seribu kemaafan. Tlalu banyak ruang hidupmu yg abg bazirkan buat diri ini. Tapi sy seolah xmenghargai. Kini baru sy sedar. ..halalkan segala ilmu dan waktu yg abg singkapkan tuk sy trus melangkah dalam hidup ini. terima kasih cinta.

p/s: Sume org penah gagal. Dan sume org penah gagal sebelum bjaya. Dan sekarang tibalah masanye tuk aku buktikan segalanya. Doakan perjuanganku. Aku akan berusaha sehabis baik tuk mak, ayah, dan sume insan yg menyanyangi diriku ini. Aku xakan berpatah balik. Aku yakin ada jalan di sebalik liku2 kehidupan ini…

1 kumat-kamit mentera:

AkuZ.. Tuesday, February 02, 2010  

fawa.. awk mesti leh wat nyea... dun waorry.. insyaallah..