antara perjuangan dan pengorbanan.

kekadang hati ni ibarat meronta. hurmm... tp senanye. di dalam perjuangan pasti ada pengorbanan yg perlu kite bt utk berjaya dgn jayanya di dalam perjuangan masing2.


wlupun agak pahit utk dilalui dan ditelan. namun, kita harus gak menjalani pengorbanan itu dan sedikit sebanyak pengorbanan itu akan mengajar kita erti REDHA dalam hidup. jangan cepat mengalah.

ALLAH suka pada hambaNya yg tak putus2 berusaha dan bertawakal kepada-Nya setelah hamba-Nya melakukan yg terbaik dalam hidupnya.

pengorbanan terbahagi kepada banyak cabang. kadang2 pengorbanan yg kita buat tuh xde kene mengena pun dgn perjuangan kita. tapi mana tahu hasil dr pengorbanan kita yg ikhlas dan tulus boleh membuahkan bunga yg mekar di taman di dalam membantu kita mencapai kejayaan dalam perjuangan kita semua.

jadi jangan risau dan cepat melatah.

fikir sehabis baik. dan think it positively as to prove ourself. right?

p/s: bende nih sume datang dr pengalaman hidup aku. aku taip menggunakan kata hati dan mampu menyiapkan post nih dalam masa 5 minit je. huhu :) salam perjuangan. exam final xsmpi sebulan lagi nih. doakan sy dan rakan2 yg len. insya-Allah. kami akn buat yg terbaik. amin.

0 kumat-kamit mentera: