| bismillahirrahmanirrahim |

My first post for this new year...~ Herrmm... Ari nih, aku nak tulis pasal isu harian kite... Ade tak anda pernah makan sampai 6-7 pinggan nasi, tapi still tidak merase kenyang lagi. Apekah sebabnye itu? Let's me explain to you... Bende nih sume terjadi sbb pada awalnye, kita x bace BISMILAHIRRAHMANIRRAHIM... Ade suatu kisah pada zaman Rasulullah S.A.W, seorang umatnya mengadu kepada Rasulullah...

"Ya Rasullullah, sesungguhnya pada setiap hari aku makan terlalu banyak, tetapi aku masih tidak pernah merasai apa itu nikmat kekenyangan..."


Rasulullah S.A.W menjawab, "Itu kerana kamu tidak memulakan ucapan BISMILAHIRRAHMANIRRAHIM sebelum menjamah makanan kamu..."


Selepas daripada itu, dia pun mengamalkan bacaan tersebut sebelum sahaja menjamah makanannya pada setiap hari. Dan Alhamdulillah, dia segera berasa kenyang walaupun kuantiti makanan yang dimakan sedikit dengan berkat ucapan BISMILAHIRRAHMANIRRAHIM.


Tahukah anda??

Sekiranya kita tidak membaca
BISMILAHIRRAHMANIRRAHIM, maka syaitan akan turut duduk sekali bersama kita menjamah makanan yang sedang kita makan. Oleh sebab itulah, kita sukar untuk berasa kenyang walaupun setelah makan dalam kuantiti yang amat banyak... Ranung-renungkanlah sahabatku sekalian... Herrmmm... =)

1 kumat-kamit mentera:

LiYAnA sYAmiMy ♥ Saturday, January 03, 2009  

maaiii.. lapo betul budak kecik tu.. makan tembikai besar tu...
ish3..
by theways .. thanx coz mingingat2 kan kite semua...